---

12 września 2014

Makaron z serem pleśniowym


Z reguły w ciągu tygodnia staram się przygotowywać obiad na dwa kolejne dni. Wynika to  z wielu powodów – nie to, że nie chce mi się gotować, ale (czego pewnie sami nieraz doświadczacie) potrzebujemy coraz więcej czasu.
Przepis z torebki po przyprawach, włożony do zeszytu, bo może kiedyś... Czekał i czekał, aż w końcu zrobiłam obiad na 1 dzień, a nie na 2 dni, aż w końcu uznałam, że najwyższy czas spożytkować ser pleśniowy (byliśmy przed urlopem wyjazdowym).


Receptura (na 2 porcje):


  • 200 g makaronu (ja dałam łazanki, bo taki miałam akurat otworzony, ale myślę, że bardzo dobre byłyby kokardki lub świderki)
  • 20 dag boczku wędzonego
  • 100-150 g sera pleśniowego
  • 1 por
  • 150 g pieczarek
  • 6 łyżek stołowych jogurtu naturalnego
  • 6 łyżek stołowych wody
  • Zioła prowansalskie, sól, pieprz, oliwa

Krok 1. Gotujemy makaron al dente ( u mnie 6 min).
Krok 2. Kroimy pora w plasterki, obrane pieczarki w duże cząstki, boczek i ser w kostkę (ser możecie także pokruszyć).  
Krok 3. Smażymy por na rozgrzanej oliwie (ok. 2-3 min), następnie dodajemy  boczek, który rumienimy.
Krok 4. Dodajemy wodę, dusimy około 2 min, dodajemy pieczarki, ser, makaron. Dusimy do momentu, kiedy ser się rozpuści.
Krok 5. Dodajemy jogurt, dusimy jeszcze chwilę. I gotowe!

SMACZNEGO!
[Listonic]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz