---

08 grudnia 2014

Pieczorny dorsz z ziemniakami i sałatkami


W okresie jesienno - zimowym, kiedy już brakuje świeżych sezonowych produktów, mam zdecydowanie większy apetyt na ryby. Pomysłów może być wiele, poczynając od patelni, a kończąc na piekarniku. Dziś moja propozycja to dorsz pieczony w piekarniku z ziemniaczkami smażonymi na patelni i sałatkami.



Czas przygotowania (robocizna - 30 minut + pieczenie około godziny).

Receptura (2 porcje):
  • 2 tusze dorsza bez głowy
  • masło
  • cytryna
  • tymianek
  • pieprz
  • sól
  • ziemniaki
  • rukola
  • ogórek zielony
  • pomidor
  • oliwa
  • cebula
  • ogórki kiszone

Krok 1. Nagrzałam piekarnik do 180 stopni.
Krok 2. Tusze umyłam pod bieżącą wodą, włożyłam po 3 plasterki masła i 2 plasterki cytryny do środka tuszek. Posypałam delikatnie tymiankiem, solą i pieprzem.
Krok 3. Na wierzch tuszek położyłam po 2 plasterki masła oraz po 2 plasterki cytryny. Obsypałam pieprzem, tymiankiem oraz solą.
Krok 4. Zawinęłam w folię aluminiową i piekłam około 55 minut (tusze były dość spore).
Krok 5. Ziemniaki obrałam, ugotowałam na póltwardo i podsmażyłam na patelni.
Krok 6. Przygotowałam pierwszą sałatkę z rukoli, pomidorów oraz ogórków. Doprawiłam oliwą, pieprzem i solą.
Krok 7. Druga sałatka powstała z cebuli i ogórków kiszonych.

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz