---

03 grudnia 2014

Zapiekane muszle z mięsem

Mój K. czasami się, ze mnie śmieje, że nie ma potrawy, którą zrobiłabym dwa razy, ciągle chcę próbować czegoś nowego. To zmienię składnik, to zrobię w inny sposób. I chyba po części na tym polega ta "magia" gotowania w moim przypadku - ciężko się znudzić, a jaka satysfakcja, kiedy uda się przygotować coś, co uważałam za trudne i skomplikowane...
Dziś znów makaron, w bardzo tradycyjnym wydaniu (czyli z mięsem i sosem podmidorowym) tylko podany w trochę inny sposób, a mianowicie w postaci muszelek. Podsumowując krótko:
1) klasyk (mięso i makron) zawsze obroni się smakiem,
2) może nie wygląda na to, ale naprawdę bardzo szybko się je przygotowuje,
3) wypełnianie muszli jest całkiem fajnym zajęciem (lepsze to niż napełnianie cannelloni:)).


Przepis (z moimi zmianami) pochodzi stąd.
Czas przygotowania: około 40 minut+25-30 minut zapiekania

Receptura (4 porcje):
Farsz:
500 gram mięsa mielonego
270 gram makaronu muszle (40 muszelek)
2 cebule
4 ząbki czosnku
1 puszka czerwonej fasoli
1 mały koncentrat pomidorowy (190 gram)
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka bazylii
sól
pieprz
oliwa

[Listonic]

Sos pomidorowy:
400 gram przecieru pomidorowego
sól
pieprz

[Listonic]

Sos beszamelowy:
3 łyżki masła
3 łyżki mąki pszennej
250 ml mleka
sól
pieprz
gałka muszkatołowa

[Listonic]


Krok 1. Ugotowałam muszle zgodnie z przepisem na opakowaniu (dając najkrótszy czas proponowany przez producenta). Wypłukałam i ostudziłam.
Krok 2. Obrałam cebulę i czosnek, pokroiłam drobno, podsmażyłam na patelni.
Krok 3. Dodałam mięso, smażyłam chwilę, dołożyłam wypłukaną czerwoną fasolę.
Krok 4. Smażyłam dalej, potem dodałam koncentrat pomidorowy, wymieszałam, dusiłam kilka minut.
Krok 5. Doprawiłam bazylią, majerankiem, solą i pieprzem.
Krok 6. Przecier pomidorowy podgrzałam w garnuszku, doprawiłam solą i pieprzem.
Krok 7. Przygotowałam beszamel: rozpuściłam masło, dodałam mąkę. Następnie, kiedy mąką miała jasnozłoty kolor, wlałam ostrożnie mleko. Gotowałam do czasu zgęstnienia sosu, doprawiłam pieprzem, solą i gałką muszkatołową.
Krok 8. Na dno naczynia do zapiekania wylałam sos pomidorowy, na nim kładłam wypełnione farszem muszle, następnie każdą muszlę ozdobiłam kleksem sosu beszamelowego. 
Krok 9. Zapiekłam w piekarniku rozgrzanym do temperatury 170 stopni (około 30 minut).

SMACZNEGO!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz