---

04 grudnia 2014

Ciasto jogurtowe z gruszkami

Bardzo lubię oglądać zdjęcia ciast - takich kolorowych, pokaźnych, z wieloma warstwami, pięknie udekorowanych. Zastanawiam się wtedy, kiedy podejmę próbę zmierzenia się z takim "okazem". Wtedy jednak gdzieś w innej części mojej głowy budzi się taki "ogranicznik" - tyle masła, tyle śmietany, tyle czekolady, przecież to tona kalorii... No i w ten sposób dość często się zniechęcam i próba podjęcia zadania przesuwa się w czasie. Nie wspominam już o czasie, który jest potrzebny, a skąd go wziąć kiedy jest późno, nie mamy zbyt wielu składników w lodówce, a goście zapowiedzeni... 
Dzisiejsza propozycja nie jest może dietetycznym ewenementem, ale i tak mocno broni się w porównaniu do ciast mocno czekoladowych czy z kremami. Ponadto: jest szybkie, proste i zawsze domowe. Może próbowaliście już?



Przepis pochodzi z niezawodnych Moich wypieków - znaleźć go można tu.
Czas przygotowania: 15 minut

Receptura (blacha 22x33):
  • 500 g mąki pszennej 
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 600 g jogurtu greckiego
  • 160 ml oleju słonecznikowego
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 duże jajko
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny i skórka z niej otarta
  • dowolne owoce - u mnie gruszki

Krok 1. Rogrzałam piekarnik do temperatury 160 stoponi (ciasto przygotowuje się bardzo szybko, dlatego warto zacząć właśnie od tego).
Krok 2. Obrałam gruszki i pokroiłam je w dość grube cząstki.
Krok 3.  Do miski przesiałam mąkę z sodą.
Krok 4. W innej misce wymieszałam mikserem olej z jajkiem i cukrem, potem dodałam jogurt i  zmiksowałam.
Krok 5. Masę jogurtową wlałam do przesianej mąki, wycisnęłam cytrynę. Wymieszałam drewnianą łyżką.
Krok 6. Ciasto przełożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Krok 7. Poukładałam owoce na wierzchu i włożyłam ciasto do piekarnika na około 50 minut.

[Listonic]


SMACZNEGO!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz