---

16 stycznia 2015

Kluseczki z ricotty z pesto pomidorowym i rukolą

Dzień dobry! Piątkowy słoneczny ranek zachęca do snucia planów na weekend. Znów leniwa kawa i późniejsze wstawanie, choć u mnie może dopiero w niedzielę. Tymczasem mamy jeszcze piątek, a ja dziś zaproponowałam mojej dwuosobowej rodzinie zdecydowanie piątkowe danie, nie odchodząc zbytnio od towarzyszącego mi ostatnio wszechstronnego pesto. Dane znów pachnie klimatem włoskim, bo mamy kluseczki z ricotty połączone z pesto z suszonym pomidorów, a to wszystko okraszane smakowitą rukolą. Zapraszam do spróbowania.

W sam raz na piątek...

Przepis na kluseczki pochodzi stąd.
Czas przygotowania to około pół godziny.

Receptura (2 porcje):
Kluseczki:
  • 250 gram ricotty
  • 230 g mąki
  • 3 żółtka
  • sól
  • pieprz
  • szczypta gałki muszkatołowej

Krok 1. Wymieszałam ser, mąkę, żółtka oraz przyprawy i zagniotłam ciasto. Następnie uformowałam podłużne wałki, które pokroiłam na kluseczki.
Krok 2. Gotowałam do momentu, aż kluseczki wypłynęły na powierzchnię wody.

Pesto:
  • 10 suszonych pomidorów
  • 2 łyzki oliwy z oliwek (ja użyłam oliwy z oliwek Monini extra vergine Classico)
  • 3 łyżki uprażonego słonecznika
  • 3 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • rukola

Krok 3. Całość zmiksowałam na gładką masę.
Krok 4. Rukolę opłukałam i delikatnie posiekałam.
Krok 5. Wymieszałam kluseczki z pesto oraz rukolą. Gotowe!



SMACZNEGO!

Przepis chciałabym zgłosić do akcji: Monini. Odkrywaj mistrzowskie smaki.

Odkrywaj Mistrzowskie Smaki







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz