---

23 stycznia 2015

Szybka i zdrowa -> Zupa brokułowa

Dzień dobry:) dziś zapraszam na zupę krem z brokułów. Chyba nie muszę nikogo przekonywać do tego, jak zdrowym warzywem jest brokuł.
Bogaty w witaminę C (co przyda się w okresie zimowym), magnez, błonnik, ma także właściwości antyrakowe. Sam przepis jest bardzo prosty w wykonaniu, co wcale nie ujmuje smaku:)

Zielono mi:)
 

 
 
Czas przygotowania to około 20 minut.
Pomysł - własny.
 
Receptura (2-3 porcje):
  • 2 brokuły
  • 1 marchewka
  • 1 jabłko
  • garść prażonego słonecznika
  • sól
  • pieprz
  • jogurt naturalny
  • kilka kromek chleba
 
Krok 1. Marchewkę oraz jabłko obierałam i pokroiłam w plasterki, brokuły podzieliłam na różdżki.
Krok 2. Wrzuciłam wszystko do garnka, zalałam wodą, tak by przykryła warzywa (i jeden owoc).
Krok 3. Gotowalam przez 10-15 min.
Krok 4. W miedzyczasie kromki pokroiłam w kostkę i podprażyłam na patelni.
Krok 5. Brokuły, marchewkę i jabłko odcedziłam (zostawiłam sobie wodę z gotowaniana wypadek późniejszego rozrzedzania zupy).
Krok 6. Zmiksowałam warzywa i doprawiłam solą oraz pieprzem.
Krok 7. Podałam zupę z grzankami, słonecznikiem i kleksami jogurtu.
 
SMACZNEGO!
 
 










1 komentarz: