---

13 stycznia 2015

Zielony makaron z kurczakiem

Dzień dobry:) zastanawiałam się, jak zatytułować mój dzisiejszy post. Czy kurczak z makaronem czy makaron z kurczakiem? Doszłam jednak do wniosku, że pierwsze skrzypce w tym daniu gra makaron. Bo rukola, szpinak i zielona fasolka, które mu towarzyszą, nadają mu naprawdę wyjątkowy smak. Z drugiej strony męska część mojej rodziny (=K.) jakby z przymrużeniem oka uznaje obiady bez mięsa, więc i jakieś mięsko w daniu obiadowym musiało się zawrzeć.

Nam ten obiad bardzo przypadł do gustu – makaron w dobrym wydaniu z przysmażoną piersią z kurczaka. Poza tym, o czym muszę wspomnieć, danie dzięki zielonym dodatkom, wyglądało naprawdę apetycznie.

Zapraszam do spróbowania.

Makaron z takimi dodatkami to jest to!


Danie inspirowane, bo z moimi zmianami, przepisem z książki J. Oliviera: 15 minut w kuchni.
Czas przygotowania: około godziny.

Receptura (4 porcje – 2 męskie, 2 kobiece):
Mięso:
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 4-5 ząbków czosnku
  • 1 papryczka peperoni
  • tymianek, rozmaryn, sól pieprz
  • oliwa z oliwek (ja użyłam oliwy z oliwek Monini extra vergine Classico)
  • 2 pomidory

Krok 1. Mięso rozkroiłam na cieńsze płaty (można także rozbić tłuczkiem), obsypałam przyprawami.
Krok 2. Rozgrzałam oliwę na patelni, położyłam płaty kurczaka, ząbki czosnku (nieobrane!) oraz przekrojoną papryczkę.
Krok 3. Smażyłam do momentu, aż mięso było ładnie podpieczone, ze złotobrązowym kolorem.
Krok 4. Pomidory pokroiłam w dużą kostkę. Pod koniec smażenia mięsa dołożyłam pomidory, przemieszałam z mięsem i przyprawami na patelni.

Makaron:
  • 150 g makaronu wstążki/pappardele
  • 100-120 g fasolki szparagowej mrożonej
  • 50 g płatków migdałowych
  • 50 g twardego żółtego sera + dodatkowy ser do posypania gotowego dania
  • 2 łyżki oliwy z oliwek (ja użyłam oliwy z oliwek Monini extra vergine Classico)
  • 1 ząbek czosnku
  • 200 g świeżego szpinaku 

Krok 5. Przygotowałam pesto: zblendowałam na gładką masę płatki migdałowe, obrany ząbek czosnku, starty na drobnej tarce ser oraz 2 łyżki oliwy.
Krok 6. Nastawiłam wodę na makaron, dodałam do niej fasolkę szparagową. Gotowałam około 4 minuty, po tym czasie dosypałam makaron. Gotowałam kolejne 5 minut. Potem dołożyłam jeszcze umyty szpinak. Zagotowałam całą mieszankę. Odcedziłam, zostawiłam sobie około pół szklanki wywaru z gotowania do sosu.
Krok 7. Do garnka po gotowaniu wrzuciłam z powrotem mieszankę fasolki, makaronu oraz szpinaku, włożyłam przygotowane pesto. Rozmieszałam. Żeby całość uzyskała lepszą konsystencję, dodałam około 2 łyżek wywaru z gotowania.
Krok 8. Przygotowałam danie do podania (tak jak je widzicie na zdjęciach): pokroiłam mięso w grube pasy. Na talerzu położyłam makaron, udekorowałam pomidorkami, z boku położyłam papryczkę i czosnek z patelni, a na szczycie ułożyłam mięso. Posypałam startym twardym żółtym serem. Gotowe!

SMACZNEGO!

Przepis chciałabym zgłosić do akcji: Monini. Odkrywaj mistrzowskie smaki.

Odkrywaj Mistrzowskie Smaki







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz