---

10 stycznia 2015

Pełnoziarniste placuszki z bananami

Nie ma weekendu bez placuszków, a jakże:) Tym razem skusiłam się na placuszki bananowe, ale nie hamując swoich zapędów ku zdrowszemu, użyłam mąki pszennej pełnoziarnistej. Nie powiem, na zwykłej mące byłoby smaczniejsze, ale w takim wydaniu także niczego sobie. Nawet mój K. zareagował pozytywnie na ten eksperyment.

Kolor oczywiście na skutek mąki pełnoziarnistej...



Przepis pochodzi z książki A. Starmach: Pyszne 25.

Receptura (2 porcje):
  • 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 75 ml mleka
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 25 g cukru
  • 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 banany
  • 2 łyżki wiórków kokosowych


Krok 1. Mąkę, mleko, jajko, proszek do pieczenia, cukier, cukier waniliowy wymieszałam mikserem na gładką masę.
Krok 2. Dodałam rozgniecione banany oraz wiórki kokosowe.
Krok 3. Nabierałam łyżką małe porcje i smażyłam na patelni bez odrobiny tłuszczu.

Szybko, prawda?:)

SMACZNEGO!

Na śniadanie w sam raz:)

4 komentarze: