---

18 listopada 2014

Drożdżowe ślimaczki cynamonowe

Drożdżowych wypieków ciąg dalszy. Tym razem ślimaczki z nadzieniem cynamonowo – rodzynkowym. Na wieczór czy na śniadanie, z kawą czy mlekiem, pyszne! A do tego „szybka robota”. Nam bardzo smakowały.



Oryginalny przepis, zmodyfikowany przeze mnie, pochodzi stąd.

Receptura (około 15 bułeczek):


  • 3 szklanki mąki pszennej
  • ¾ szklanki letniego mleka
  • ½ kostki masła
  • 40 gram drożdży (świeże)
  • 10  łyżek cukru
  • 2 garście rodzynek
  • łyżka cynamonu

Czas przygotowania: około 1 godzinę 40 minut (całość łącznie z wyrastaniem ciasta i pieczeniem)

Krok 1. Drożdże roztarłam z ¼ szklanki letniego mleka, dodając 2 łyżki drożdży. Gotowy zaczyn zostawiłam na kilka minut, by się „ruszył”.
Krok 2. W międzyczasie do dużej miski przesiałam mąkę, pośrodku zrobiłam wgłębienie, do którego następnie wlałam rozczyn.
Krok 3. Obok zrobiłam jeszcze jedno wgłębienie, gdzie wlałam rozpuszczone i wystudzone masło, dodałam 4 łyżki cukru.
Krok 4. Miskę przykryłam ściereczką i zostawiłam na około 20 minut, tak by rozczyn także „podrósł” delikatnie w misce.
Krok 5. W międzyczasie rodzynki zalałam gorącą wodą, odcedziłam, wymieszałam z cynamonem i pozostałym cukrem.
Krok 6. Do masy w misie dolałam pozostałe pół szklanki mleka i wyrobiłam ciasto, tak by odchodziło od ręki. Następnie na stolnicy rozwałkowałam ciasto na grubość około 1 cm, kształtując prostokąt.
Krok 7.  Na cieście rozsmarowałam masę rodzynkowo – cynamonową i zwinęłam w rulon. Następnie pokroiłam w plastry/kromki o szerokości około 3 cm.
Krok 8. Rozłożyłam płasko na blasze, odczekałam około pół godziny, by znów wyrosły i włożyłam do nagrzanego piekarnika (temperatura około 190 stopni). Piekłam 20 minut.

Bułeczki wyszły naprawdę smaczne. Ciepłe, po wyjęciu z piekarnika, do kolacji, a potem na śniadanie z poranną kawą. Warto było spróbować i myślę, że pewnie jeszcze powtórzę.

[Listonic]
SMACZNEGO!

2 komentarze: