---

17 listopada 2014

Paluchy drożdzowe

Zupy kremy często podajemy z grzankami, ja postanowiłam swój krem z groszku podać z paluchami drożdżowymi. I powiem tak – nie ma to jak domowe pieczywo!




Przepis pochodzi z książki: Z miłości do jedzenia. Najlepsze przepisy polskich Blogerów (s. 132). Od siebie zmieniłam kilka szczegółów.

Czas przygotowania to około 1,5 godziny (łącznie z oczekiwaniem na to, by ciasto wyrosło).

Receptura (około 15 paluchów):
  • 350 g mąki pszennej
  • 200 ml letniej wody
  • 15 gram drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • szczypta soli
  • 50 g żółtego sera
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1 łyżeczka rozmarynu


Krok 1. W 100 ml letniej wody rozmieszałam drożdże i cukier, dałam im chwilę, by się „ruszyły”.
Krok 2. Do dużej miski przesiałam mąkę, w środku zrobiłam wgłębienie, do którego wlałam drożdże, pozostałą wodę, a także starty na tarce ser oraz zioła. Wymieszałam i zagniotłam ciasto. Odstawiłam do wyrośnięcia. Ciasto można oczywiście przygotować także na stolnicy.
Krok 3. Kiedy wyrosło (zasadniczo podwoiło swoją objętość) rozwałkowałam je na grubość 1 cm i wycięłam nożem podłużne paluchy.
Krok 4. Paluchy przełożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Dałam im około pół godziny, by znów wyrosły. W międzyczasie nagrzałam piekarnik do temperatury 200 stopni.
Krok 5. Paluchy piekłam około 13 minut. Do zupy smakowały bardzo dobrze!

[Listonic]

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz