---

12 listopada 2014

Krem z zielonego groszku

Czas na sycący obiad, dziś w postaci zupy krem. Uwielbiamy zupy właśnie w takiej postaci, najchętniej z dodatkiem prażonego słonecznika. Pomysł na wykorzystanie groszku wpadł mi do głowy podczas przeglądania jednej z posiadanych przeze mnie książeczek kulinarnych. Jednakże nie trzymałam się ściśle opublikowanej tam wersji przepisu (jeśli w ogóle się jej trzymałam)… Pomyślałam – groszek okej, ale co do niego dodać, może marchewka, cebula, a czemu nie brokuł…



Czas wykonania: 40 min

Receptura (3 porcje):

  • 2 puszki zielonego groszku
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 1 brokuł
  • sól
  • pieprz
  • garść uprażonych ziaren słonecznika
  • 7 szklanek wody

Krok 1. Oczyszczoną marchewkę pokroiłam na plastry, cebulę drobno pokroiłam.
Krok 2. Do garnka wlałam 2 szklanki wody, dodałam marchewkę i cebulę, gotowałam około 15 minut.
Krok 3. Brokuł podzieliłam na różdżki, opłukałam. Dodałam do gotującej się marchewki i cebuli, uzupełniłam 5 szklankami wody. Gotowałam przez 5 minut.
Krok 4. Do ugotowanych warzyw dosypałam odcedzony z zalewy groszek. Gotowałam dalej około 10 minut.
Krok 5. Następnie całość zmiksowałam, doprawiłam solą i pieprzem do smaku, zagotowałam (jeżeli zupa jest zbyt gęsta, można ją rozrzedzić wodą).
Krok 6. Zupę podałam z prażonym słonecznikiem i drożdżowymi paluchami (przepis tu: Drożdzowe paluchy). Myślę, że do zupy pasowałaby także feta albo ugotowane na twardo jajko.

SMACZNEGO!
[Listonic]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz