---

30 listopada 2014

Pomysł na śniadanie: Jajka zapiekane w kokilkach + sałatka z rukoli i pomidorów

A może zamiast jajecznicy na śniadanie coś innego? Nieśmiało proponuję zapiekane jajka w kokilkach... Nie ma tu żadnej wielkiej filozofii czy przepisu, a tak naprawdę ogranicza nas jedynie zawartość lodówki. Do przygotowania potrzeba jedynie małych kokilek, które utrzymają ten misz masz w ryzach. Do tego wszystkiego sałatka z rukoli i pomidorów, skropiona oliwą i całkiem spora dawka energii zapewniona na cały dzień:)






Jajka zapiekane w kokilkach
Receptura (1 kokilka):
  • kilka listków rukoli
  • 2-3 plasterki szynki/pieczonego schabu/kiełbasy
  • łyżka twarogu
  • plasterek twardego żółtego sera
  • 2 plasterki pomidora
  • sól
  • pieprz
  • koperek do posypania
  • kromka chleba
  • oliwa
Krok 1. Do kokilki w następującej kolejności wrzuciłam: kilka listów rukoli, szynkę pokrojoną w kostkę, twaróg, plasterek pomidora, rozbite jajko, plasterek pomidora i żółty ser. Posypałam solą i pieprzem.
Krok 2. Kromkę chleba posmarowałam łyżką oliwy (u mnie oliwa rozmarynowa).
Krok 3. Piekłam w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni przez około 15 minut.Moje jajko było dość mocno przypieczone, a chlebek bardzo chrupki. Jajko można piec przez 12 minut (wtedy będzie bardziej płynne), a chlebek dołożyć np na 6 minut przed wyjęciem jajka. Gotową "zapiekankę" udekorowałam koperkiem.

[Listonic]

SMACZNEGO!



Sałatka z rukoli
Receptura (2 porcje):
  • garść rukoli
  • pomidor
  • cebula
  • oliwa
  • sól
  • pieprz
Krok 1. Rukolę opłukać, cebulę drobno posiekać, pomidory pokroić w ósemki. Wymieszać, "domaścić" oliwą, solą i pieprzem. Można dodać także łyżkę pokruszonego twarogu.

[Listonic]

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz