---

16 listopada 2014

Owsiane/Jęczmienne ciasteczka w 25 minut

Chciałam przygotować ciasteczka na wieczorne wyjście, ale czasu było naprawdę niewiele.  Już miałam odpuścić, kiedy znalazłam rozwiązanie w niezawodnych Moich wypiekach – ciasteczka naprawdę bardzo szybkie i bardzo smaczne. Idealne jako przekąska czy na śniadanie…





Oryginalny przepis znajdziecie tu (ja dokonałam drobnych zmian).
Czas przygotowania: około 25 minut. 

Receptura (około 20 ciasteczek):

  • 1 szklanka płatków owsianych lub jęczmiennych
  • 1 szklanka posiekanych suszonych owoców – u mnie 1/3 szklanych suszonych śliwek, 1/3 szklanki suszonej żurawiny, 1/3 szklanki suszonych daktyli
  • 1 jajko
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki oleju
  • ½ szklanki mąki pszennej, najlepiej razowej
  • łyżeczka cukru wanilinowego
  • ½ łyżeczki sody
  • 3 łyżki brązowego cukru


Krok 1. Połączyłam jajko, olej, miód, dokładnie wymieszałam.
Krok 2. Przesiałam do środka mąkę, dodałam sodę, cukier brązowy i wanilinowy, które rozmieszałam na jednolitą masę.
Krok 3. Dosypałam bakalie i płatki, wymieszałam.
Krok 4. Ulepiłam kuleczki wielkości orzecha włoskiego, które położyłam na wyłożonej papierem blasze. Ciasto przykleja się do dłoni, dlatego warto co jakiś czas zwilżyć dłonie wodą. Kuleczki można rozpłaszczyć przed włożeniem do pieca, ja o tym zapomniałam, ale nic się z tego powodu nie stało.
Krok 5. Piekłam około 12 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni. Wystudziłam na kratce. Wyszły naprawdę smaczne!
[Listonic]

SMACZNEGO!



2 komentarze: